فنون آشپزی
نوشته شده توسط : alipour

از در بین بردن بوی بد سوختگی غذا و سرخ کردن مواد غذایی نظیر سیر و پیاز احتمال دارد خلل بسیاری از خانم های خانه دار باشد . شما به راحتی با ترفندهای ذیل می توانید بوی بد فضای خانه تان را از در میان ببرید .


ممكن می‌باشد بوی نا مطلوب از غذایی سوخته بلند شده یا حاصل انجام پروسه فراهم سازی پخت غذایی لذیذ باشد؛ مانند درست كردن پیازداغ، سیرداغ یا سرخ كردن اشکال و اقسام سبزیجات و مرغ و ماهی كه همه این ها فضای خانه را با بویی نامطلوب پر می كند .

معمولا اولین عكس العمل ها در چنین قوانینی روشن كردن هواكش ها و بازكردن كلیه راه های خروجی شامل در و پنجره های منزل می باشد و باتوجه به این كه این روزها هوا سرد است، بازكردن در و پنجره اگرچه به خروج عطر با سرعت بیشتری منجر می شود اما سبب ساز هدر رفتن درصد متعددی از گرمای جانور در منزل نیز می شود كه این كار به نظر صرفه جویی در انرژی مطلوب نیست؛ بدین ترتیب بایستی به فكر راه‌حل ای بهتر بود .

راه اندازي فست فود

برای
این منظور با دقت به دسته بوی پراكنده گردیده در محیط، رویکرد های متعددی وجود دارد؛ صرفا كافی است آن ها را امتحان كنید:
• در یك نعلبكی كمی ادكلن خوشبو بریزید و یك حبه قند چهار گوش در آن بیندازید ، طوری كه ادكلن را خوب جذب كند و قند خیس شود ، سپس قند را حریق بزنید و وقتی ادكلن تمام شد قند را خاموش كنید با این آگاهی فضای منزل زیاد معطر خواهد شد .

• اگر می خواهید سبزی یا موادی سرخ كنید كه مطمئن می باشید اعضای خانواده از بوی حاصل از آن غمگین می شوند، پیش از آغاز كار، آغاز هواكش های درون آشپزخانه را شفاف كنید آن گاه مقداری سركه سفید را در كاسه ای بریزید و آن را كنار اجاق گاز گاز واضح قرار دهید؛ بوی حاصل از سركه سفید، باقی‌مانده بوی حاصل از سرخ كردن آن مواد را در محیط خنثی می كند .

• هر چقدر نیز كه طعام خوشمزه باشد، بوی سوختن آن فراوان بد و غیر مطلوب می‌باشد . پس در صورتی‌که حواستان پرت شد و غذایتان سوخت و بوی آن تمام منزل را در برگرفت، غمگین نشوید آغاز درصورتی که هواكش روشن نیست، روشنش كنید . آن‌گاه قابلمه ای حاوی آب را روی شعله اجاق گاز قرار داده و یکسری تكه لیموترش در آن بیندازید و بگذارید بخار حاصل از جوشیدن لیموترش در آب، بوی سوختگی مو جود در خانه را از دربین پیروز شود .

• كاسه ای دربردارنده آب را روی شعله اجاق گاز گاز قرار دهید و تعدادی چوب دارچین یا كمی از پودر آن را در آب بریزید و بگذارید روی شعله ملایم اجاق گاز گاز تا كم كم به جوش آید . رایحه دارچین دور و اطراف را معطر كرده و بوی حاصل از سرخ كردنی و حتی سوختگی را از دربین خواهد پیروزی .

• اگر حواس پرتی كار دست تان داده و خوراک به قدری سوخته كه بوی حاصل از آن با هیچ یك از راهكارهای فوق خنثی شدنی نیست، دیگر بدون چاره میباشید پنجره ها را باز كنید اما برای این كه این عطر هرچه سریع خیس از طریق پنجره آشپزخانه بیرون گردیده و به دیگر نصیب های خانه انتقال پیدا نكند، پارچه و حوله منحصربه‌فرد آشپزخانه را نمدار كرده و برای یکسری دقیقه آن را تكان دهید .

• بوی حاصل از پخت و پز طعام را با ریختن یه خرده جعفری در تابه ای كوچك و قراردادن آن روی شعله اجاق‌گاز گاز از میان ببرید . حرارت دادن جعفری برای بازه 5 دقیقه، خیر صرفا بوی نامطبوع موجود را از در بین می برد بلكه دور و اطراف را عطرآگین می كند .





:: برچسب‌ها: تجهیزات فست فود , راه اندازي فست فود ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: